Historiaa

Ikaalisten KTV-osasto (nykyisin JHL) perustettiin 1960. Puuhamiehenä toimi Pentti Marjaniemi. JHL:n vapaa-ajan rakennusta alettiin suunnitella 1980-luvun alussa. Tonttivaihtoehtoina oli paikkoja kylpylän läheltä ja tontti Sarkkilan alueelta entiseltä kaupungin hiekkamontulta. Vuokrasopimus tehtiin lopulta Sarkkilan tontista 6.7.1982 viideksikymmeneksi vuodeksi.

Mökin rakentaminen aloitettiin vuoden 1983 keväällä ja saatiin valmiiksi myöhemmin samana vuonna. Toivo Hulppo purki entisen Voiman-kaupan, nykyisen Siwan ulkovaraston ja kasasi sen uudelleen majan pihaan uudelleenkäyttöä varten. Mökin keittiökalusteet valmisti Väinö Ahola. Mökin rakentamisesta vastasivat JHL:n jäsenet. Rakennusporukkaan kuuluivat: Sakari Leppänen, Toivo Hulppo, Veikko Viljakainen, Mauno Sarin ja Raimo Wesman.

Seuraavana vuonna majaan vedettiin vesijohto Veikko Marjamäen toimesta. Myös tanssilava on ollut mökin pihassa, mutta tällä hetkellä sitä ei ole. Mökin sauna valmistui 1991.

JHL:n puheenjohtajina ovat toimineet seuraavat henkilöt: Pentti Moisio, Pentti Marjaniemi, Veikko Viljakainen, Reino Lehto, Eija Mäkinen, Jouko Salonen. Nykyinen puheenjohtaja on Juha Jänisniemi. Ikaalisten ainoa kunniajäsen on Veikko Viljakainen.

JHL:n harrastetoiminta on ollut vahvaa. Erilaisia matkoja on tehty paljon esimerkiksi Karjaalle ja Viroon.